Aineksia hyvien verkkosivujen luomiseen | WebWire - Kotisivut, verkkokaupat ja digitaalinen markkinointi, Oulu
Skip to content
  • Aineksia hyvien verkkosivujen luomiseen

Aineksia hyvien verkkosivujen luomiseen

1. Asiakaslähtöisyys - Tunnista kohderyhmät ja toimi sen mukaisesti

Älä kohdista markkinointia kaikkiin ihmisiin kerrallaan, vaan tunnista mahdolliset asiakkaat, luo heistä erilaisia kohderyhmiä ja käytä markkinoinnin resurssit heihin. Markkinoinnin tulisi olla mahdollisimman "henkilökohtaista" jokaiselle kohderyhmälle. Tunnista asiakkaan tarpeet ja ongelmat lähestyessäsi heitä. Tarkoituksena luoda asiakkaalle tunne siitä, että tämä on tarkoitettu juuri hänelle. Panosta erityisesti niihin asiakkaisiin, jotka ovat tehneet ostopäätöksen. Älä keskity liiaksi yritys- tai tuotekeskeiseen lähestymistapaan.

2. Erotu eduksesi

Mikä on se jokin, jonka vuoksi asiakkaan tulisi valita sinun palvelusi ennen muita kilpailijoita. Asiakas on helpompi vakuuttaa, mikäli verkkosivut edustavat samaa erityispiirrettä kuin yrityskin. Esimerkiksi verkkosivujen on syytä olla laadukkaat silloin, kun yritys lupaa tarjota (parempaa) laatua tai laadukasta palvelua. 

3. Älä unohda vanhoja asiakkaita

Uusia asiakkaita hankkiessa on hyvä muistaa, että vanhat asiakkaat voivat olla tärkeä voimavara yrityksen kasvamisen kannalta. He voisivat suositusten avulla viedä sanaa eteenpäin, mikä on luotettavampaa kuin että vaihtoehtoisesti yritys tekisi samoin. Vanhoja asiakkaita voisi ajoittain kannustaa suosituksiin palkitsemisen avulla esimerkiksi tarjoamalla alennuksia tai muita henkilökohtaisia etuja.

4. Sosiaaliset mediat

Sosiaaliset mediat edesauttavat tutustumaan potentiaalisiin asiakkaisiin, antamaan heille tietoa ja markkinoida. Ilmainen, helppo ja ajankohtainen tapa tavoittaa ihmiset. Sosiaalisen median kautta lisää liikennettä verkkosivuille. Kampanjat, tykkäämiset, jakamiset ja palaute lisäävät näkyvyyttä ja luotettavuutta.

5. Hakukoneoptimointi - Auta asiakkaita löytämään sinut

Tunnista millä hakusanoilla asiakkaat hakevat ja löytävät sinun palvelusi. Luo tekstisisältöä jossa esiintyvät tärkeimpiä yritykseesi liittyviä hakusanoja. Mikäli Google Adwords 

6. Verkkosivujen ulkoasu

Luo hyvä ensivaikutelma, joka edistää vierailijan motivaatiota pysyä sivulla. Teknologia kehittyy jatkuvasti, minkä vuoksi yritysten on oltava ajan tasalla menestyäkseen. Toimivat, näyttävät ja uniikit verkkosivut tarjoavat asiakkaille positiivisen ja luotettavan ajatuksen/asenteen.

7. Tee asioimisesta ja ostamisesta helppoa

Tee useita erilaisia tapoja yhteydenottoon kuten esimerkiksi chat, yhteydenottolomake ja sähköposti. Ohjeista riittävästi, jotta asiakas tietää kuinka toimia seuraavaksi. Minimoi tilausprosessin välivaiheet, jotta madaltaisit asiakkaan kynnystä ostamiseen.

8. Tarjoa asiakkaille kaikki tieto, jota he tarvitsevat

Vierailijan on luotettava yritykseen, jotta tästä voisi tulla asiakas, minkä vuoksi on tärkeää tarjota kaikki mahdollinen tieto. Tuotetietojen ja toimituksen lisäksi olisi hyvä tietää esimerkiksi referenssit ja muiden asiakkaiden arvostelut

9. Keskitä resurssit viisaasti

Vaikka ulkoasu on tärkeä, älä käytä liikaa resursseja uniikin ja näyttävän ratkaisun tekemiseen vaan sisältöön, sen merkityksellisyyteen ja hyvään käytettävyyteen.

10. Perusta blogi sivullesi

Säännölliset julkaisut tehostavat hakukonetuloksia, joilla sivustolle löydetään. Asiakkaat löytävät paremmin verkkosivuille, mitä enemmän siellä on sisältöä.

11. Tehosta ja automatisoi markkinointia oikeilla työkaluilla

Yksi merkittävä tekijä liidien hankinnassa on asiakastiedon keruu. Tietojen perusteella pystyt ”tutustumaan” asiakkaisiin, löytämään puutteita ja ongelmakohtia omasta liiketoiminnasta ja kehittämään sitä. Tähän on kehitetty lukuisia ohjelmia, jotka tekevät työt puolestasi.

Esimerkkejä näistä ovat: Google Analytics tarjoaa maksuttoman kävijäseurantaohjelman, jonka avulla voidaan seurata kävijöitä verkkosivuillasi. Google Adwords taas on tehokas työkalu markkinointiin. Sen avulla voidaan määrittää tietyt hakusanat, joilla mainokset ilmestyvät. Asiakkaan klikatessa mainosta, hänet ohjataan ennalta määritellylle sivulle. Google Adwords on helppo integroida Google Analyticsin kanssa, jolloin yritys saa lisää analyysia siitä, miten markkinointi toimii.

Lisää tietoa työkaluista löydät linkeistä: Google Analytics ja Google Adwords

12. Aloita muutos jo tänään

Tärkeintä on kuitenkin aloittaa, koska liiketoiminnassa asiat eivät järjesty itsestään. Helpoiten se onnistuu, kun otat yhteyttä alla olevalla lomakkeella.

KUUMEMPIA LIIDEJÄ JA ENEMMÄN TULOSTA!

Varaaa alta olevasta linkistä suoraan soittoaika ja katsotaan sinunkin digimarkkinointisi kuntoon!

 

VARAA AIKA JA KARTOITETAAN TARPEESI

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje


Pyrin kertomaan uutiskirjeessä uusimmista työkaluista, tekniikoista
ja mitä yleisesti digitaalisen markkinoinnin saralla tapahtuu.

Janne Säkkinen | 0400 916 327 | janne.sakkinen (at) webwire.fi  | Tietosuojaseloste