Digimarkkinointi - kun kotisivut yksin eivät enää riitä. | WebWire - Kotisivut, verkkokaupat ja digitaalinen markkinointi, Oulu
Skip to content
  • Digimarkkinointi - kun kotisivut yksin eivät enää riitä.

Tapasin taannoin yritysjohtajan, joka kertoi käyneensä messuilla esittelemässä yritystään ja sen tuotteita. Hän totesi: ” ..... kallistahan se messuaminen on, mutta eihän sieltä voi poiskaan jäädä”. Seuraava messureissu oli jo tiedossa: ”Kesäkuussa mennään sitten Tukholmaan”. Se kuulema maksaisi ”jo hitusen enemmän”. Otin puheeksi digitaalisen markkinoinnin keinona tehostaa markkinointia – siis oikeastaan keinona säästää rahaa ja aikaa markkinointityöstä. Sain täystyrmäyksen. ”Ei se kuule toimi meidän bisneksessä. Tämä toimiala on niin erilainen”. Ei varmaan toimi. Ei ainakaan, jos ei rakenna markkinointikoneistoaan digitaaliajan haasteisiin sopivaksi.

Ei ole tavatonta, että B-to-B yrityksissä digitaalinen markkinointi koetaan vieläkin enemmän välttämättömäksi pahaksi kuin todelliseksi markkinoinnin apuvälineeksi. Kotisivut tarvitaan. Ja verkkokauppakin on hyvä olla. Asiakaskirjeiden laatiminen koetaan jo täysin tarpeettomaksi: ”Ei meillä ole mitään erityistä kerrottavaa. Ja kuka ne kirjelmät sitäpaitsi osaa ja ehtii tehdä”.

Vaikka valtaosassa yrityksiä markkinointieurot huuhdotaankin vielä perinteisesti alas messuilla ja ammattilehdissä mainostaen, ovat edistyneimmät yritykset ottaneet jo aimo harppauksia kohti digitaaliajan markkinointia.

Digitaalisen markkinoinnin ylivertainen etu on kustannustehokkuus ja sen seurannan helppous. Digitaalinen messuosastosi on koko ajan auki 24/7. Kaikkialla missä on netti ja aina samaan hintaan. Jos tiedät kuinka kutsua kävijöitä virtuaaliselle messuosastollesi, sinulla on todennäköisesti myös riittävästi klikkauksia, jotka johtavat kauppaan. Samoin mainoksesi on näkyvillä 24/7 kaikkialla minne netti yltää. Näkyvyyttäsi voit tehostaa monin eri keinoin. Ja mikä parasta, tehostamisen hinta on vain murto-osa ammattilehdissä mainostamisen hinnasta.

Aika harva on tarttunut siihen digitaalisen markkinoinnin suomaan mahdollisuuteen, että jo olemassa olevien asiakkaiden lisäksi voi tunnistaa uudet potentiaaliset asiakkaat. Jälkimmäisiä voi digimarkkinoinnin keinoin aktiivisesti siirtää orastavasta kiinnostuksesta edelleen kohti aitoa asiakkuutta. Siitähän markkinoinnissa perimmältään on kyse.

Digimarkkinoinnin kehittäminen yrityksessä ei toki tule olemaan ilmaista, mutta taatusti se pitkällä aikavälillä yleistyy ja lyö laudalta perinteiset markkinointikeinot.

KUUMEMPIA LIIDEJÄ JA ENEMMÄN TULOSTA!

Varaaa alta olevasta linkistä suoraan soittoaika ja katsotaan sinunkin digimarkkinointisi kuntoon!

 

VARAA AIKA JA KARTOITETAAN TARPEESI

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje


Pyrin kertomaan uutiskirjeessä uusimmista työkaluista, tekniikoista
ja mitä yleisesti digitaalisen markkinoinnin saralla tapahtuu.

Janne Säkkinen | 0400 916 327 | janne.sakkinen (at) webwire.fi  | Tietosuojaseloste