Käsite "online-mainonta" | WebWire - Kotisivut, verkkokaupat ja digitaalinen markkinointi, Oulu
Skip to content
  • Online-mainonnan käsitteitä

Kun puhutaan online-mainonnasta, niin mitä sillä tarkoitetaan kaikkia digitaalisia mainonnan muotoja. Alla listausta erilaisista mainonnan muodoista.

Hakusanamainonta

Hakusanamainonnalla tavoitetaan potentiaalisia ja ostavia asiakkaita, jotka etsivät ratkaisua tarpeisiinsa. Hakusanamainonnalla saadaan tuotua laadukkaita kävijöitä sivustolle. Hakusanamainontaa voidaan toteuttaa myös alueellisesti, esim. maantieteellisen sijainnin, kuten kaupungin, mukaan. Hakusanamainontaa voidaan tehdä esim. Googlen ja Bing hakukoneissa. Ylivoimaisesti suosituin tapa tehdä hakusanamainontaa on Google AdWords.

Display-mainonta

Display-mainonnalla tavoitat yleisösi ja parannat tuotteen tai palvelusi tunnettuutta merkittävästi. Display-mainontaa voidaan kohdentaa monilla tavoilla, esim. erilaisten aihealueiden sivustoille tai potentiaalisen asiakkaan kiinnostuksen kohteiden mukaan. Näin tavoitat juuri oikean yleisön tarkasti. Mainontaa voidaan näyttää esim. kaikissa suomalaisissa mainosverkostoissa ja Google Display Networkissa.

Remarketing-mainonta (uudelleenmarkkinointi)

Google Remarketing-mainonnassa tai Facebook Remarketing-mainonnassa näytetään mainostasi niille käyttäjille, jotka ovat jo käyneet verkkosivuillasi tai kampanjasivullasi. Potentiaaliset asiakkaat eivät aina osta tai konvertoidu heti. He tutkivat ja vertailevat palveluja ennen ostopäätöstä. Remarketing-mainonnalla päästään display-mainontaa huomattavasti korkeampiin klikkausprosentteihin.

Facebook-mainonta

Facebook-mainonta on tehokas tapa toteuttaa toimintaan ohjaavaa mainontaa tai parantaa tuotteittesi tai palveluittesi näkyvyyttä. Facebook-mainontaa voidaan kohdentaa hyvinkin tarkasti esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden ja maantieteellisen sijainnin mukaan.

Instagram-mainonta

Instagramin kautta tavoitat laajasti nuorempaa kohdeyleisöä ja se on myös erittäin tehokas tapa markkinoida nuoremmalle ihmisryhmälle tuotteita tai palveluja.

Youtube-mainonta

Videosisällön kuluttaminen ja videon käyttö lisääntyy jatkuvasti. Se on varsinkin nuorten suosiossa. Youtube-mainonnalla tavoitetaan monentyyppisiä ja -ikäisiä kohderyhmiä, sekä voidaan näyttää mainoksia vain tietyntyyppistä sisältöä katsoville. 

Twitter-mainonta

Twitter on yritykselle hyvä bisnesliidien generoija. Twitter-mainontaa voidaan kohdistaa monipuolisesti.

LinkedIn-mainonta

LinkedIn-mainonnalla tavoitat hyvin B2B-yleisöä. LinkedIn-mainontaa voidaan kohdistaa monipuolisesti halutuille kohderyhmille.

KUUMEMPIA LIIDEJÄ JA ENEMMÄN TULOSTA!

Varaaa alta olevasta linkistä suoraan soittoaika ja katsotaan sinunkin digimarkkinointisi kuntoon!

 

VARAA AIKA JA KARTOITETAAN TARPEESI

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje


Pyrin kertomaan uutiskirjeessä uusimmista työkaluista, tekniikoista
ja mitä yleisesti digitaalisen markkinoinnin saralla tapahtuu.

Janne Säkkinen | 0400 916 327 | janne.sakkinen (at) webwire.fi  | Tietosuojaseloste