Hakukoneoptimoinnin kolme kulmakiveä ovat sivuston tekninen toteutus, laadukas sisältö ja sivuston uskottavuus
Hakukoneoptimointi eli Search Engine Optimization (SEO) tarkoittaa verkkosivujen optimoimista niin, että sivusto kerryttää mahdollisimman paljon orgaanista eli ilmaista liikennettä hakukoneiden kautta.
Hakukoneoptimoinnin avulla sivustosi löytyy korkeammalta Googlesta ja saa siten enemmän kävijöitä.
Tiesit varmaan, että suurin osa kuluttajista ja yritysasiakkaista hakee tuotetta tai palvelua hakukoneiden kautta. Hakukoneet pyrkivät antamaan parhaan mahdollisen vastauksen siihen ongelmaan / asiaan, johon hakija etsii vastausta. Esimerkiksi Google järjestää hakutuloksia enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että orgaaniset hakutulokset tarjoavat ratkaisun informaation tarpeeseen ja Google Adwords-mainokset puolestaan ostotarpeeseen (esim. verkkokauppa).
Löydythän sinä siis hakukoneista niillä hakusanoilla, joilla sinun asiakkaasi etsivät palveluasi? Hakukoneoptimoinnilla varmistetaan, että yrityksesi brändi, tuotteet sekä palvelut näkyvät hakutuloksissa ja, että sivustosi sisältö vastaa sitä, mitä asiakkaasi ovat etsimässä.
Hakukoneoptimoinnin kolme kulmakiveä ovat laadukas sisältö, sivuston tekninen toteutus sekä sivuston uskottavuus. Huolehtimalla edellämainituista asioista, tulevat ihmiset löytämään tuotteesi, palvelusi ja brändisi netistä paremmin. Tulet saamaan sivustollesi enemmän "oikeita" vierailijoita ja kun sisältö vastaa sitä, mitä vierailija etsii (mm. laadukkaalla sisällöllä) tullaan väkisinkin kääntämään näitä kävijöitä liideiksi.
Aloitamme hakukoneprojektin aina SEO auditilla, eli ota yhteyttä, niin kartoitamme sinun tämän hetkisen tilanteen.
Vaiheet
- Määritellään tavoitteet
- Avainsanakartoitus
- Sisällön luonti ja tekninen toteutus
- Ulkoiset vaikuttajat
- Analytiikka ja strategia
Hakukoneoptimointi riippuu pitkälti sivustosi koosta sekä tavoitteistasi. Tässä esimerkki kuinka homma voisi toimia.
- Sovitaan tapaaminen. Joko kasvotusten, puhelimitse tai vaikka Skypellä. Käydään läpi toimintasuunnitelma, tavoitteet ja vastuualueet. Hinta 0€
Vaihtoehto 1. Tehdään avainsanatutkimus
Avainsanatutkimuksella selvitetään avainsanat eli hakusanat + hakulauseet jotka ovat sinun yrityksesi kannalta tärkeimmät ja millä avainsanoilla sivustoasi kannattaa optimoida. Saat kattavan listauksen hakusanoista sekä lukuja keskimääräisistä hakuvolyymeistä. Avainsanatutkimuksen hinta riippuen kokonaisuudesta pyörii yleisesti ottaen suht.pienillä sivustoilla jossain 300-1500e välillä. Paljon riippuu toimialasta ja sisällön määrästä kokonaisuuden hinta.
Vaihtoehto 2. Tehdään avainsanatutkimus + laajempi kotisivujen kartoitus
Käydään teidän sivusto perusteellisesti läpi. Tehdään tilannekatsaus teknisen hakukoneoptimoinnin tilasta, sisällön tarkastuksesta sekä ulkoisten tekijöiden kartoituksen (linkkiprofiili.. yms..). Saat kattavan kehityssuunnitelman ja toteutus ehotuslistan. Näin Auditista jää käteen se, että mitä sivustollesi pitää tehdä, jotta hakukone (lue Google) näkyvyys paranee. Hinta määräytyy pitkälti sivuston koon mukaan.
Kun jompikumpi edellämainittu kartoitus on tehty, saat itse toteutuksesta erillisen tarjouksen. Hinta riippuu pitkälti lopullisesta työmäärästä ja sivuston laajuudesta.
Toimi siis jo tänään ja pyydä tarjous!
Jätä soittopyyntö