Kampanjasivut | WebWire - Kotisivut ja verkkokaupat, Oulu
Skip to content

Kampanjasivulla vauhtia tuotteen tai palvelun myyntiin!


Kampanjasivulla avulla esittelet myytävän palvelun tai tuotteen selkeästi ja ymmärrettävästi.

Konversio-optimointi

Yleensä kampanjasivulla tarkoitetaan tiettyyn kampanjaan suunniteltua verkkosivua. Kampanjasivu on suunniteltu yhtä tuotetta tai palvelua varten. Paljon kuulee puhuttavan myös laskeutumissivuista, jotka tietyllä tapaa ovat sama asia. Monesti laskeutumissivu voi kuitenkin olla saman verkkotunnuksen alla esimerkkinä: (www).webwire.fi/laskeutumissivu kun taas kampanjasivulla voi olla kokonaan oma verkkotunnus tyyliin (www).kampanjasivu.fi.

Tavoitteet vaihtelevat aina kampanjan mukaisesti, mutta tässä muutama simppeli esimerkki havainnollistamaan erityyppisiä tavoitteita:

Tavoitteena voi olla esimerkiksi:

  • Tuotteen tai palvelun myynti
  • Kilpailuun osallistuminen
  • Yhteystietojen kerääminen
  • Esitteen lataaminen tai sovelluksen asentaminen
  • Tunnettavuuden kasvattaminen

Yksinkertaisuudessaan kampanjasivun tulisi esitellä myytävä palvelu tai tuote selkeästi ja ymmärrettävästi. Tärkeää on myös ohjata sivulla vierailevia tehokkaasti kohti asetettua tavoitetta.


 

Konversio-optimointi

Toimivan kampanjasivun luonti

Kampanjasivulle on järkevää kampanjan aikana ohjata kävijöitä monesta eri kanavasta. Liikennettä voidaan lisätä tehokkaasti esimerkiksi sähköpostikampanjoilla, maksullisella hakukonemainonnalla, yrityksen some-kanavien avulla tai perinteisillä mainonnantavoilla, kuten televisio, radio, lehtimainonta yms.. Mikäli budjetissa ei ole käytettäväksi paljon rahaa eri medioihin, tulee silloin sivun hyvä sisällöllinen ja tekninen suunnittelu erittäin tärkeäksi.

Alla listauksena tärkeimpiä pointteja:

  • Valitse hyvä verkkotunnus, joka on ytimekäs ja aiheeseen sopiva. Tähän kannattaa oikeasti käyttää aikaa.

  • Kirjoita myyvää tekstiä ja jätä turha jargoni pois. Viesti selkeästi ja ohjaa käyttäjä loogisesti kohti haluttua tavoitetta. Muista kohderyhmäsi!

  • Panosta visuaaliseen ilmeeseen. Hyvän ja myyvän tekstin tueksi tarvitaan oikeanlaista tunnelmaa viestivä ulkoasu. 

  • Varmista löydettävyys hakukoneista

  • Huomioi mobiilikäyttäjät. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Sivoston pitää toimia responsiivisesti ja latausajan olla nopea.

  • Luo selkeä call-to-action, Kehota selkeästi käyttäjiä tekemään haluamasi toiminto. Esimerkkinä "Osta tästä", "Tilaa nyt", "Lataa sovellus" yms. Painikkeet täytyy olla myös selkeästi esillä ja loogisella paikalla, Kehoituksia ei saa olla liikaa ja selkeiden tavoitteiden määrittely auttaa myös selkeän call-to-actionin luomista. Mitä yksinkertaisempaa sen parempi!

  • Analytiikka. Mittaa tuloksia ja kehity. Google Analytics on ihan ehdoton. Näin tiedetään millaisia tuloksia saadaan ja miten tavoitteet toteutuivat. Kampanjasivua tulee testata ja kehittää. 

Kampanjasivut antavat hyvän mahdollisuuden tehostaa tietyn palvelun tai tuotteen myyntiä ja kohdistaa se juuri oikealle kohderyhmälle. Kampanjasivut ovat enemmänkin nykyaikaisina esitteinä, jotka on tehty kaikille löydettäviksi verkosta ja jotka voidaan helposti myös kohdistaa halutulle kohderyhmälle. Miksi enää tuhlata vähissä olevia markkinointirahoja hintaviin printteihin, kun asiat voidaan esitellä näyttävämmin sekä kustannustehokkaammin verkossa? ja vielä mitattavin tuloksin?

 

Pyydä tarjous


KUUMEMPIA LIIDEJÄ JA ENEMMÄN TULOSTA!

Varaaa alta olevasta linkistä suoraan soittoaika ja katsotaan sinunkin digimarkkinointisi kuntoon!

 

VARAA AIKA JA KARTOITETAAN TARPEESI

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje


Pyrin kertomaan uutiskirjeessä uusimmista työkaluista, tekniikoista
ja mitä yleisesti digitaalisen markkinoinnin saralla tapahtuu.

Janne Säkkinen | 0400 916 327 | janne.sakkinen (at) webwire.fi  | Tietosuojaseloste