Konversio-optimointi | WebWire - Kotisivut ja verkkokaupat, Oulu
Skip to content

Konversio optimoinnilla lisää asiakkaita!


Paranna konversiota ja kasvata sivustosi kautta tulevaa myyntiä.

Konversio-optimointi

Konversio-optimointi

Parantamalla konversiota voit kasvattaa sivustosi kautta tulevaa myyntiä ilman, että panostat liikennemäärän kasvattamiseen. Esimerkiksi "ota yhteyttä" lomakketta toistamalla sivustolla tietyissä halutuissa kohdissa, saadaan kyseistä lomaketta optimoitua.

Lisää liidejä, lisää asiakkaita ja lisää myyntiä

Verkkosivujen tavoite on yleensä hankkia yritykselle uusia asiakkaita. Konversio-optimoinnissa tavoitteena on parantaa konversio-astetta, eli sitä suhdetta jolla kävijöistä tulee asiakkaita. Yleensä markkinoinnissa pyritään kasvattamaan yleisöä eli sivustolla vierailevien määrä, mutta konversio-optimoinnissa pyritään saamaan enemmän samasta määrästä.

Sivuston konversioaste lasketaan jakamalla sivuston kokonaiskävijämäärä toteutuneilla tavoitteilla (esim. yhteydenottojen tai tilausten määrä) tietyn ajanjakson aikana. Esimerkiksi: sivuilla käy 1000 kävijää kuukaudessa, josta lomakkeen kautta tulee yhteydenottoja 10. Tällöin konversio on 1%.

Saat tietoa mikä toimii ja mikä ei toimi. Yritä ja erehdy nopeasti.

Konversio-optimointi on ennenkaikkea testaamista ja mittaamista. Kun testaamme, kuinka erilaiset muutokset vaikuttavat sivustosi konversioasteeseen, opimme mitkä asiat toimivat (eli parantavat konversioastetta) ja mitkä asiat eivät toimi (huonontavat konversioastetta). Saat tärkeää tietoa jonka perusteella voit tehdä päätöksiä verkkosivujesi kehitykseen liittyen.

Konversio-optimointi

Konversio-optimoinnilla kehität sivuston käytettävyyttä

Onko kävijöiden helppoa löytää tarvitsemiaan tietoja verkkosivuilta? Tietääkö kävijät minkä takia sivustosi tulisi kiinnostaa heitä? Toimiiko sivustosi erilaisissa mobiililaitteissa? Huono käytettävyys ärsyttää kävijöitä ja se tulee laskemaan sivustosi konversioastetta (kävijät häipyvät sivuilta). Analysoimalla kävijöiden liikkeitä sivustolla, voidaan tunnistaa pullonkaulat ja parantaa käytettävyyttä ja näin parantaa konversioastettasi.

Optimointi kertoo totuuden

Kaikilla on mielipide siitä miten verkkosivustoasi voisi parantaa, mutta kenen mielipide on oikea? Totuus saadaan konversio-optimoinnin avulla. Tarkka mittaaminen ja raportointi kertoo totuuden siitä, millä konversio-astetta voi nostaa. Konversio-optimoinnissa näytetään sivustoasi oikeille kävijöille oikeissa olosuhteissa ja näin tulokset ovat luotettavia.

Olennaista konversioasteen mittaamisessa on todentaa, että toteutunut tavoite on johtunut nimenomaan tietystä verkkosivun ylläpitäjän luomasta ärsykkeestä.

Teen konversio-optimointia tuntihinnalla. Konversio-optimointiin käytän erilaisia apuohjelmia, joilla saan luotettavia tuloksia.

Tässä muutamia konversio-optimointitapoja ja kuinka voin auttaa

  • Verkkosivun suunnittelu vain yhtä tarkoitusta tai tavoitetta silmällä pitäen
  • Verkkosivun sisältöelementtien eli tekstin, kuvan ja liikkuvan kuvan hyödyntäminen konversioasteen parantamisessa. Eli toistetaan tiettyjä asioita
  • Verkkosivun kokonaisvaltaisen käytettävyyden parantaminen esimerkiksi selkeämmällä navigaatiolla, jolla kävijä pyritään ohjaamaan nopeammin haluttuun tavoitteeseen
  • Käyttökokemuksen kasvattaminen tarjoamalla kävijän kannalta hyödyllistä ja informativista sisältöä vastikkeetta
  • Kävijän luottamuksen kasvattaminen referenssejä ja tunnettuja kumppaneita esiin tuomalla (myös luottoluokitukset, jäsenyydet yms..)

 

» Pyydä tarjous


KUUMEMPIA LIIDEJÄ JA ENEMMÄN TULOSTA!

Varaaa alta olevasta linkistä suoraan soittoaika ja katsotaan sinunkin digimarkkinointisi kuntoon!

 

VARAA AIKA JA KARTOITETAAN TARPEESI

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje


Pyrin kertomaan uutiskirjeessä uusimmista työkaluista, tekniikoista
ja mitä yleisesti digitaalisen markkinoinnin saralla tapahtuu.

Janne Säkkinen | 0400 916 327 | janne.sakkinen (at) webwire.fi  | Tietosuojaseloste